ابطحی، محمدحسین؛ منتظر، راحله (1391). «مفهوم شناسی تعاریف و اصطلاحات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت». مجموعه مقالات نخستین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت. ج1. تهران: پیام عدالت.##ابن سینا، حسین بن عبدالله (1404ق./ الف). الشفاء (طبیعیات). قم: کتابخانۀ آیتالله مرعشى.##ــــــ. (1404ق/ب). التعلیقات. قم: دفتر تبلیغات اسلامی.##اصفهانى، ابوالفرج (1415ق). الأغانی. بیروت: دار احیاء التراث العربى.##اخوان الصفا (1412ق). رسائل اخوان الصفاء و خلان الوفاء. بیروت: الدار الاسلامیه.##ایروانی، محمود؛ خداپناهی، محمدکریم (1385). روانشناسی احساس و ادراک. تهران: سمت.##بلیک مور، سارا جین؛ فریث، یوتا (1388). مغز یادگیرنده. ترجمۀ سید کمال خرازی. تهران: سمت و پژوهشکدۀ علوم شناختی.##بلیکی، نورمن (1393). پارادایمهای تحقیق در علوم انسانی. ترجمۀ سیدحمیدرضا حسنی، محمدتقی ایمان و سیدمسعود ماجدی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.##پاپینیو، دیوید (1390). درآمدی بر آگاهی. ترجمۀ سیدکمال خرازی. تهران: سمت و پژوهشکدۀ علوم شناختی.##تاگارد، پاول (1393). ذهن (درآمدی بر علوم شناختی). ترجمۀ رامین گلشائی. تهران: سمت و پژوهشکدۀ علوم شناختی.##تفتازانى، سعدالدین (1409ق). شرح المقاصد. قم: الشریف الرضی.##جوادی آملی، عبدالله. (1374). شناختشناسی در قرآن. قم: انتشارات اسلامی.##ــــــــ. (1389). منزلت عقل در هندسۀ معرفت دینی. قم: اسراء.##حائری روحانی، سیدعلی (1380). فیزیولوژی اعصاب و غدد درونریز. تهران: سمت.##رازى، فخرالدین (1420ق). تفسیر مفاتیح الغیب. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.##سبزوارى، ملاهادی (1379). شرح المنظومة. به همراه تعلیقات استاد حسنزاده آملی. تهران: نشر ناب.##سورین، ورنر؛ تانکارد جیمز (1386). نظریههای ارتباطات. ترجمۀ علیرضا دهقان. تهران: دانشگاه تهران.##شکرخواه، یونس (1372). «رمز و رازهای معنی و پیام». مجلۀ رسانه. شمارۀ 15. ص21–16.##شومیکر، پاملاجی؛ تانکارد، ویلیام؛ لاسورسا، دومینیک ال. (1390). نظریهسازی در علوم اجتماعی. ترجمۀ محمد عبداللهی. تهران: جامعهشناسان.##صدرالمتألهین، محمد بن ابراهیم (1360). الشواهد الربوبیة. تصحیح و تعلیق سید جلالالدین آشتیانی. مشهد: مرکز نشر دانشگاهی.##ــــــــ. (1981م). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة. بیروت: دار احیاء التراث العربی.##طباطبایى، سیدمحمدحسین (1364). اصول فلسفه و روش رئالیسم. تهران: صدرا.##ــــــــ. (1417ق). المیزان فى تفسیر القرآن. قم: انتشارات اسلامى.##ــــــــ. (1420ق). نهایة الحکمة. قم: انتشارات اسلامی.##طوسى، خواجه نصیرالدین (1375). شرح الاشارات و التنبیهات. قم: نشر البلاغه.##علیاکبری، حسن (1391). «تأملی به چیستی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت». مجموعه مقالات نخستین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت. ج1. تهران: پیام عدالت.##فارابى، ابونصر (1381). فصوص الحکمة و شرحه. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگى.##فرهنگی، علیاکبر (1374). ارتباطات انسانی. تهران: مؤسسۀ رسا.##فیاض لاهیجى، عبدالرزاق (1430ق). شوارق الإلهام. قم: مؤسسۀ امام صادق (ع).##کاتبى، نجمالدین على (1353). حکمة العین و شرحه. مشهد: دانشگاه فردوسى.##کحاله، عمر بن رضا (بیتا). معجم المؤلفین. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.##گیلس، دانالد (1381). فلسفۀ علم در قرن بیستم. ترجمۀ حسن میانداری. تهران: سمت و طه.##لاکوست، ژان (1384). فلسفه در قرن بیستم. ترجمۀ رضا داوری اردکانی. تهران: سمت.##لیتل جان، استیفن (1384). نظریههای ارتباطات. ترجمۀ سیداکبر میرحسینی و مرتضی نوربخش. تهران: جنگل.##مایرز، گیل؛ مایرز، میشله (1383). پویایی ارتباطات انسانی. ترجمۀ صابر آملی. تهران: دانشکدۀ صدا و سیما.##محسنیان راد، مهدی (1394). ارتباطشناسی. تهران: سروش. چاپ پانزدهم.##معتمدنژاد، کاظم (1394). «مقدمه» در مهدی محسنیان راد، ارتباطشناسی. تهران: سروش.##مهدیزاده، سیدمحمد (1392). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: همشهری.##میلر، جرالد ر. (1389). ارتباط کلامی. ترجمۀ علی ذکاوتی قراگزلو. تهران: سروش.##همدانی، مصطفی (1393). «نقد کتاب ارتباطشناسی». فصلنامۀ علمیـپژوهشی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. شمارۀ 33، صص115ـ89.##
Lowe, Edward Jonathan(2000). An Introduction to the Philosophy of Mind. Cambridge: Cambridge University Press.##