ابن سینا، بوعلی (1375). الاشارات و التنبیهات. قم: نشر البلاغه.##ــــــ. (1404ق). الشفا (الالهیات). ج2. قم: کتابخانۀ آیتالله مرعشی.##ابن عربی، محیالدین (1378). ترجمان الاشواق. تهران: روزنه.##ابوترابی، احمد (1383). «روششناسی حکمت متعالیه». معرفت فلسفی. شمارۀ 4.##ارسطو (بیتا). فی النفس. بیروت: دارالقلم.##استریتن، پال (1385). «مشکل رشتۀ اقتصاد معاصر در چیست؟». ترجمۀ محمدباقر یوسفی. فصلنامۀ اقتصاد سیاسی تحول همهجانبه. سال اول، شمارۀ 2، ص148ـ116.##ایزدی، جنان؛ فرامرز قراملکی، احد (1386). «زبان برتر، نظریهای در روششناسی حکمت متعالیه». خردنامۀ صدرا. شمارۀ 49، ص32ـ21.##ایزدی، جنان؛ فرامرز قراملکی، احد؛ مصطفوی، زهرا؛ بهشتی، احمد (1388) «الگوی روشی ملاصدرا در تحلیل مفهومی ایمان». فلسفه و کلام اسلامی، شمارۀ 1، ص44ـ29.##ایمانی محسن؛ باقری، خسرو؛ صادقزاده، علیرضا؛ محمدی روزبهانی؛ کیانوش (1390). «تبیین رویکرد میانرشتهایازدیدگاه معرفتشناسی حکمت متعالیه». پژوهشهای فلسفی. شمارۀ 9، ص67ـ43.##برزگر، ابراهیم (1387). «تاریخچه،چیستیوفلسفۀ پیداییعلوممیانرشتهای». مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. سال اول، شمارۀ 1، ص56ـ37.##توفیقی، جعفر؛ جاودانی، حامد (1387). «میانرشتهایها: مفاهیم،رویکردها،دیرینهشناسیوگونهشناسی»، مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. سال اول، شمارۀ اول، ص18ـ1.##خنجرخوانی، ذبیحالله؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ ابراهیمی دینانی، آرزو (1388). «درآمدی بر ضرورت، جایگاه و انواع مطالعات میانرشتهای». مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. سال دوم، شمارۀ 1، ص167 به بعد.##رازی، فخرالدین (1411ق). المباحث المشرقیه. قم: بیدار.##سبزواری، ملاهادی (1428ق). شرح اسفار. در ملاصدرا، الأسفار الأربعه. قم: طلیعۀ نور.##سهروردی، شیخ شهابالدین (1375). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.##صدرالمتألهین، محمد بن ابراهیم (1302)، مجموعه الرسائل التسعه، تهران: بینا.##ــــــ. (1354). المبدأ و المعاد. تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.##ــــــ. (1360الف). اسرار الآیات و انوار البینات. تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.##ــــــ. (1360ب). الشواهد الربوبیه فی مناهج السلوکیه. تصحیح و تعلیق سیدجلالالدین آشتیانی. مشهد: مرکز نشر دانشگاهی.##ــــــ. (1361). العرشیه. ترجمۀ غلامحسین آهنی. تهران: مولی.##ــــــ. (1363). مفاتیح الغیب. به کوشش محمد خواجوی. تهران: مؤسسۀ تحقیقات فرهنگی.##ــــــ. (1367). المظاهر الالهیه فی اسرار العلوم الکمالیه. تصحیح سیدمحمد خامنهای. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.##ــــــ. (1375). مجموعۀ رسائل فلسفی صدرالمتألهین. تصحیح و تحقیق حامد ناجی اصفهانی. تهران: حکمت.##ــــــ. (1404ق). شرح الهدایه الاثیریه. بیروت: مؤسسۀ التاریخ العربی.##ــــــ. (1981م). الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه. بیروت: دار الاحیاء التراث العربی.##ــــــ. (بیتا). حاشیه بر الهیات شفا. قم: بیدار.##غفورینژاد، محمد؛ فرامرز قراملکی، احد (1386). «روششناسی ملاصدرا در مسئلۀ علم باری». خردنامۀ صدرا. شمارۀ 50، ص65ـ53.##فارابی، ابونصر (1413ق). الاعمال الفلسفیه. بیروت: دارالمناهل.##فراستخواه، مقصود (1390). «میانرشتهگراییوظهور علم جلودارسرحدی؛بررسیخاستگاه،ظرفیتها و بایستههایمیانرشتهایشدن». مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. سال چهارم، شمارۀ 1، ص24ـ1.##فرامرز قراملکی، احد (1388). روششناسی فلسفۀ ملاصدرا. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.##ــــــ. (1392). روششناسی مطالعات دینی. خراسان رضوی: دانشگاه علوم رضوی.##محمدیروزبهانی، کیانوش (1388). «پرورشتفکر میانرشتهای،پیشنیازمیانرشتگیدرآموزش عالیبا تأکیدبر یادگیریمسئلهمحور». مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. سال اول، شمارۀ 2، ص126ـ125.##میناگر، غلامرضا (1392). روششناسی صدرالمتألهین. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.##نصر،سیدحسین (1387). صدرالمتألهین شیرازی و حکمت متعالیه. ترجمۀحسین سوزنچی.تهران: دفتر پژوهشونشرسهروردی.##وفائیان، محمدحسین؛ فرامرزقراملکی، احد (1394). «الگوشناسی نگارش الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه العقلیه». تأملات فلسفی. شمارۀ 15، ص32ـ9.##یثربی، یحیی (1389). حکمت متعالیه. تهران: امیرکبیر.##
Chettiparamb, A. (2007).Interdisciplinary: a Literature Review, “The Interdisciplinary Teaching and Learning Group”. Subject Centre for Language, Linguistics and Area Studies. School of Humanities. University of Southampton.##Bear, H. (2001). Creating the Future School. London: Rutledge.##Nicolescu, B. (1996). La Transdisciplinarité, Manifeste. Paris: Le Rechar.##Repko, A. (2008). Interdisciplinary Research: Theory and Methods. Thousand Oaks. Canada: Sage.##Squires, G. (1992). “Interdisciplinary in Higher Education in United Kingdom”. European journal of Education. 27(3), pp. 201-210.##Szostak, Rick (2007). “How and Why to Teach Interdisciplinary Research Practice”. Journal of Research Practice. Vol. 3, Issue 2. Canada.##