اسدی، محمدرضا (1387). «مقایسۀ موضوع، روش و مقصود فلسفه از نگاه ملاصدرا و هیدگر». خردنامۀ صدرا. شمارۀ 53، ص60ـ52.
ایزوتسو، توشی هیکو (1389). بنیاد حکمت سبزواری. تهران: دانشگاه تهران.
بهشتی، احمد (1390). هستی و علل آن، شرح نمط چهارم اشارات. قم: بوستان کتاب.
جوادی آملی، عبدالله (1386). رحیق مختوم؛ شرح حکمت متعالیه. ج1. قم: اسراء.
حائری یزدی، مهدی (1385). هرم هستی. تهران: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران.
سبزواری، ملاهادی (1380). شرح منظومه. تهران: ناب.
سجادی، سید جعفر (1384). دیباچه بر حکمت متعالیه: فلسفۀ وجودیه. تهران: طهوری.
طوسی، خواجه نصیرالدین (1391). شرح الاشارات و التنبیهات. تحقیق حسنزاده آملی. قم: بوستان کتاب.
فتحی، علی (1390). «اگزیستانسیالیسم و اصالت وجود، با تأکید بر صدرالمتألهین و هیدگر». پژوهشنامه حکمت و فلسفه اسلامی. شمارۀ 36، ص150-133.
ملاصدرا، محمد بن ابراهیم (1368). الحکمة المتعالیة فی الأسفار الأربعة العقلیة. قم: مکتبة المصطفوی.
ـــــ. (1382). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة. قم: بوستان کتاب.
ـــــ. (1386). ایقاظ النائمین. تصحیح و تعلیق محمد خوانساری. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
ـــــ. (1389). تفسیر سورۀ فاتحه. تصحیح و تعلیق محمد خواجوی. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
ـــــ. (1390الف). مبدأ و معاد. ج2. ترجمۀ محمد ذبیحی. قم: دانشگاه قم.
ـــــ. (1390ب). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة. تصحیح و تعلیق سید جلالالدین آشتیانی. قم: بوستان کتاب.
منفرد، مهدی (1384). «بررسی هستیشناسی در فلسفۀ صدرا و هایدگر». اندیشههای فلسفی. شمارۀ چهارم، ص178ـ155.
مفتونی، نادیا؛ قراملکی، احد فرامرز (1382). «موضوع فلسفه در اندیشۀ ارسطو، ابن سینا و ابن رشد». فلسفه و کلام اسلامی. شمارۀ 350، ص78ـ56.
Aristotle. (2002). Metaphysics. Trans. Joe Sachs. 2nd ed. Santa Fe, N.M.: Green Lion.
Aquinas, T. (1947). Summa Theologica, English translation by Fathers of the English Dominican Province. New York: Benziger Bros.
Akbarian, Reza and Eglise, Amelie Neuve (2008). “Henry Corbin: from Heidegger to Mullâ Sadrâ Hermeneutics and the Unique Quest of Being”. Hikmat va Falsafeh. Vol. 4, No. 2: pp.5-30.
Corbin, H. (1981). “From Heidegger to Suhrawardi, Entretien avec Philippe Némo”. Cahiers de L'Herne: Henry Corbin, Christian Jambet (ed.), Paris.
_______. (2000). Introduction to Metaphysics. Yale University Press.
Kamal, M. (2006). Mulla Sadra’s Transcendent Philosophy. England: Ashgate Publishing Limited.
Nasr, S.H. (1996). Religion and the Order of Nature, New York: Oxford University Press.
Overgaard, S. (2002). “Heidegger's Concept of Truth Revisited”. Nordic Journal of Philosophy. 3(2): pp.73-90.
Pattison, G. (2000). The Later Heidegger. London: Routledge.
Pascal, B. (1912). Pensees et Opuscules. ed. Brunschvicg, Paris: Hachette.
Philipse, H. (1998). Heidegger’s Philosophy of Being: A Critical Interpretation. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Safranksy, R. (1998). Martin Heidegger: Between Good and Evil. CA, USA: Harvard University Press.
Sheehan, T. (2001). “A Paradigm Shift in Heidegger Research”. Continental Philosophy Review, 32(2): pp.1-20.
Thomson, I. (2002). ‘Ontotheology? Understanding Heidegger’s Destruktion of Metaphysics’. International Journal of Philosophical Studies. Vol. 8 (3): pp. 297-327.
Vedder, B. (2006). Heidegger’s Philosophy of Religion: From God to the Gods. Pennsylvania: Duquesne University Press.
Wheeler, Michael. (2018). "Martin Heidegger". The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Online version: https://plato.stanford.edu/archives/win2018/entries/heidegger/>.
Dreyfus, H. L. and Wrathall, M. A. (eds.). (2005). A Companion to Heidegger, Blackwell Publishing Ltd.
Edwrads, M. (2000). Neoplatonic Saints The Lives of Plotinus and Proclus by their Students. translated with an introduction by Mark Edwards. England: Liverpool University Press.
Gilson, E. (1982). The Unity of Philosophical Experience. Ireland: Four Couts Press.
Guignon, Charles (ed). (1993) The Cambridge Companion to Heidegger. Cambridge: Cambridge University Press.
Hadot, P. (1995). Philosophy as a Way of Life: Spiritual Exercises from Socrates to Foucault. translated by Michael Chase. USA: Blackwell Publishers Ltd.
Heidegger, M. (1961). Nietzsche. Vol. II. Pfullingen: G. Neske.
_______. (1973). The End of Philosophy. Trans. Stambaugh. New York: Harper & Row.
_______. (1976). “Only a God can Save Us: Der Spiegel's Interview with Martin Heidegger”, Der Spiegel, May 31st. Translated by M. O. Alter and J. D. Caputo and published in Philosophy Today XX (4/ 4): 267–285. Reprinted in R. Wolin (ed.). The Heidegger Controversy: a Critical Reader. Cambridge. Mass: MIT Press. 1993. pp.91–116.
_______. (1993). Basic Writings: Second Edition, Revised and Expanded. San Francisco: Harper.
_______. (1995). The Fundamental Concepts of Metaphysics: World, Finitude, Solitude. translated by William McNeil and Nicholas Walker. Bloomington, USA: Indiana University Press.
_______. (1996). Being and Time. trans. Macquarrie and Robinson. New York: Harper & Row.
_______. (1997). Kant and the Problem of Metaphysics. trans. Taft. Bloomington: Indiana University Press.
_______. (1999). Contributions to Philosophy (From Enowning). translated by P. Emad and K. Maly. Bloomington: Indiana University Press.