قرآن کریم.
آشتیانی، سیدجلالالدین (1370). شرح مقدمه قیصری بر فصوص الحکم. تهران: امیرکبیر.
آملی، سیدحیدر (1422ق). تفسیر المحیط الاعظم. تصحیح محسن موسوی. تهران: وزارت ارشاد اسلامى.
ابن ترکه، صائنالدین (1360). تمهید القواعد. تصحیح سیدجلالالدین آشتیانی. تهران: وزارت فرهنگ و آموزش عالی.
ابنعربی، محیالدین (1367). مجموعه رسائل ابنعربی. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
ـــــــ. (1946م). فصوص الحکم. قاهره: درا احیاء الکتب العربیة.
ـــــــ. (بیتا). الفتوحات المکیة. بیروت: دار الصادر.
جامی، عبدالرحمان (1370). نقد النصوص فی شرح نقش الفصوص. تصحیح سیدجلالالدین آشتیانی. تهران: وزارت ارشاد اسلامى.
جوادی آملی، عبدالله (1387).تسنیم. قم: اسراء.
ـــــــ. (1390). عین نضاخ. تحقیق حمید پارسانیا. قم: اسراء.
ـــــــ. (1393). «تجدد امثال». حکمت اسراء. ش20.
جهانگیرى، محسن (1375). محیى الدین ابن عربى چهره برجسته عرفان اسلامى. تهران: دانشگاه تهران.
جیلى، عبدالکریم (1418ق). الانسان الکامل. تصحیح ابوعبدالرحمن صلاح. بیروت: دارالکتب العلمیة.
حسنزاده آملی، حسن (1371). سرح العیون فی شرح العیون. تهران: امیرکبیر.
دادبه، اصغر (1367). «تجسم اعمال». دائرة المعارف بزرگ اسلامی. ج14. تهران: مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی.
راغب اصفهانى، حسین بن محمد (1412ق). مفردات ألفاظ القرآن. بیروت: دار القلم.
رودگر، نرجس (1394). «حاکمیت اصل تطابق عوالم در تبیین تجسم اعمال در حکمت متعالیه». پژوهشنامه کلام. س2. ش3. ص46ـ27.
سبزواری، ملاهادی (1383). اسرار الحکم. تصحیح کریم فیضی. قم: مطبوعات دینی.
سهروردی، شهابالدین (1375). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. تصحیح هانرى کربن و دیگران. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
شریعتی سبزواری، محمدباقر (1382). «تجسم اعمال از منظر عرفانى و اخلاقى امام خمینى(ره)». مجموعه مقالات کنگره اندیشههای اخلاقی ـ عرفانی امام خمینی (ره). ج15. قم: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
فرغانى، سعیدالدین (1379). مشارق الدرارى شرح تائیه ابن فارض. تصحیح سیدجلالالدین آشتیانی. قم: دفتر تبلیغات اسلامى.
فیض کاشانی، ملامحسن (1418ق). علم الیقین فی اصول الدین. تصحیح محسن بیدارفر. قم: بیدار.
قراملکی، محمدحسن (1375). «کاوشی در تجسم اعمال» کیهان اندیشه. ش68.
قونوی، صدرالدین (1381). اعجاز البیان فى تفسیر أم القرآن. تصحیح سیدجلالالدین آشتیانی. قم: دفتر تبلیغات اسلامى.
قیصری، داود (1375). شرح فصوص الحکم. تصحیح سیدجلالالدین آشتیانی. تهران: علمی و رهنگی.
ـــــــ. (1381). رسائل قیصری. تصحیح سید جلالالدین آشتیانی. تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
کربلایی، مرتضی (1375). «حضرات خمس». دانشنامة جهان اسلام. ج13. تهران: بنیاد دایرةالمعارف اسلامی.
کرمانی، علیرضا (1390). بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابنعربی و ملاصدرا. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
مصطفوى، حسن (1368). التحقیق فی کلمات القرآن الکریم. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مطهری، مرتضی (1385). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
ملاصدرا، محمدبنابراهیم (1363). مفاتیح الغیب. تصحیح محمد خواجوی. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
ـــــــ. (1387). سه رسائل فلسفی. تصحیح سید جلالالدین آشتیانى. قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
ـــــــ. (1981م). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
میرداماد، محمدباقر (1367). قبسات. تهران: دانشگاه تهران.
نسفی، عزیزالدین (1386). الانسان الکامل. تصحیح ماری ژان موله. تهران: طهوری.
هدائی، جعفر (1395). «تبیین تجسم اعمال بر اساس ترتب عوالم کلی وجود (ماده، مثال و عقل)». اندیشه نوین دینی. ش44. ص128ـ113.
همدانی، سیدعلی (بیتا). حل فصوص الحکم. نرمافزار عرفان. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور).
یزدانپناه، یدالله (1393). مبانی و اصول عرفان نظری. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).