آشتیانى، سید جلالالدین (1370). شرح مقدمه قیصرى بر فصوص الحکم. تهران: امیر کبیر.
احمدی سعدی، عباس (1380). «شهود ملاصدرا، عقلانی یا عرفانی؟». اندیشه دینی. شمارۀ 8 و 9. تابستان و پاییز. ص26ـ3.
توکلی، غلامحسین (1382). «معرفت شهودی صدرا در بوته نقد». خردنامه صدرا. شمارۀ 33. پاییز. ص48-36.
جوادی آملی، عبدالله (1386). رحیق مختوم. جزء اول از جلد اول. قم: اسراء.
حسنزاده آملی، حسن (1374). قرآن و عرفان و برهان از هم جدایی ندارند. تهران: قیام.
الحسینی، ابن ابیالقاسم علی عسکر (1382). الکفایة المنطقیة فی شرح الاشراقات الصدریة. تصحیح و تحقیق شهناز شایانفر. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکده الهیات دانشگاه تهران.
حسینی، سیده زهرا (1393). مؤلفۀ شهود در فلسفه ملاصدرا. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر شهناز شایانفر. دانشگاه الزهرا (س).
سهروردی، شهابالدین یحیی (1375). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. ج2. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
صدرالمتألهین (ملاصدرا)، محمدبنابراهیم (1354). المبدأ و المعاد. تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.
ــــــــــ (1360). الشواهد الربوبیه فى المناهج السلوکیه. تصحیح و تعلیق سید جلالالدین آشتیانی. مشهد: المرکز الجامعى للنشر.
ــــــــــ (1362). اللمعات المشرقیه فى الفنون المنطقیة. تهران: آگاه.
ــــــــــ (١٣۶۶). شرح اصول الکافی. تصحیح و مقدمۀ محمد خواجوی و علی عابدی شاهرودی. تهران: موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
ــــــــــ (1371). التصور و التصدیق، قم: بیدار.
ــــــــــ (1981م). الحکمة المتعالیة فى الأسفار العقلیة الأربعة. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
صلواتی، عبدالله (1392). «تحویلینگری در حکمت متعالیه». کتاب ماه فلسفه. شمارۀ 69. خرداد. ص57-42.
فرامرز قراملکی، احد (1388). روششناسی فلسفۀ ملاصدرا. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
کاشانی، عبدالرزاق (1372). فرهنگ اصطلاحات عرفان و تصوف. ترجمۀ محمد خواجوی. تهران: مولی.
محقق داماد، سید مصطفی (1382). «راز برتری حکمت صدرا». خردنامه صدرا. شمارۀ 32. تابستان. ص18-13.
یزدانپناه، سید یدالله (1389). حکمت اشراق. ج1. تحقیق و نگارش مهدی علیپور، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
یثربی، سید یحیی (1389). حکمت متعالیه. تهران: امیر کبیر.