آشتیانی، سید جلالالدین (1381) شرح بر زاد المسافر. قم: بوستان کتاب.
آکوچکیان، عبدالحمید (بیتا). «دینشناسی تطبیقی». کتابخانه اینترنتی تبیان: http://library.tebyan.net /fa/Viewer/Text/79488/1.
آگوستین (1392). شهر خدا. ترجمة حسین توفیقی. قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
بارونز، اچ. ای. و هری بکر (1389). تاریخ اندیشه اجتماعی. ترجمة جواد یوسفیان و علیاصغر مجیدی. ج1. تهران: امیر کبیر.
بومر، فرانکلین لوفان (1385). جریانهای بزرگ در تاریخ اندیشه غربی. ترجمة حسین بشیریه. تهران: مرکز بازشناسی اسلام و ایران.
تیواری، کدارنات (1381). دینشناسی تطبیقی. ترجمة بهزاد سالکی و مرضیه شنکائی. تهران: سمت.
رندال، هرمن (1376). سیر تکامل عقل نوین. ترجمة ابوالقاسم پاینده. ج1. تهران: علمی و فرهنگی.
سبحانی، جعفر (1373). معاد انسان و جهان. قم: مکتب اسلام.
حسینی تهرانی، سید محمدحسین (1362). معادشناسی. ج6. تهران: حکمت.
عبودیت، عبدالرسول (1385). درآمدی به نظام حکمت صدرایی. ج1: هستیشناسی و جهانشناسی. تهران: سمت.
ــــــــــ (1392). خطوط کلی حکمت متعالیه. تهران: سمت.
کونگ، هانس (1384). تاریخ کلیسای کاتولیک. ترجمة حسن قنبری. قم: مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب.
مجتهدی، کریم (1390). فلسفه در قرون وسطی. تهران: امیر کبیر.
مشکاتی، محمدمهدی (1391). «مقایسه و تطبیق آرای ابنسینا و توماس آکوئینی در مسائل مربوط به معاد». الاهیات تطبیقی. سال سوم، شمارة 8. پاییز و زمستان. ص96-83.
ملاصدرا (1381). زاد المسافر. در آشتیانی، 1381.
منفرد، مهدی (1388). زمان در فلسفه صدرالمتألهین و سنت آگوستین. قم: بوستان کتاب.
ناس، جان بی. (1354). تاریخ جامع ادیان. ترجمة علیاصغر حکمت. تهران: پیروز.
Bynum, C. W. (1995). “The Resurrection of the Body”. in Western Christianity, 200-1336. New York: Columbia University Press.
Maggi, A. (2009). The Resurrection of the Body. Chicago: The University of Chicago Press.