قرآن کریم.
استیور، دان (1384). فلسفه زبان دینی. ترجمه ابوالفضل ساجدی. قم: نشر ادیان.
اسعدی، محمد (1382). «ساختارهای چندوجهی قرآن از منظر علامه طباطبایی». پژوهشنامه قرآن و حدیث. پیششماره2. ص43ـ29.
پترسون، مایکل و دیگران (1377). عقل و اعتقاد دینی. ترجمه ابراهیم سلطانی و احمد نراقی. تهران: طرح نو.
تیلیش، پل (1375). پویایی ایمان. ترجمه حسین نوروزی، تهران: حکمت.
جیمز، ویلیام (1372). دین و روان. ترجمه مهدی قائنی. تهران: انتشارات انقلاب اسلامی.
خرمشاهی، بهاءالدین (1384). خدا در فلسفه (برهانهای اثبات وجود باری). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ژیلسون، اتین (1378). عقل و وحی در قرون وسطی. ترجمه شهرام پازوکی. تهران: گروس.
سالاریراد، معصومه؛ رسولیپور، رسول (1386). «بررسی و تحلیل کارکرد زبان قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی». اندیشه نوین دینی. ش8. ص82ـ55.
شریفپور، مریم و دیگران (1396). «تحلیل و بررسی مبانی و لوازم نظریه شناختاری علامه طباطبایی در زبان دین». فلسفه دین. س14، ش2. ص247ـ223.
شمس، منصور (1379). پرسشهای ابدی. قم: انجمن معارف اسلامی ایران.
شهیدی، شهاب (1394). «زبان دین از منظر علامه طباطبایی». جاویدان خرد. ش28. ص84ـ61.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1354). شیعه در اسلام. تهران: کتابخانه بزرگ اسلامی.
ـــــــ. (1370). الرسائل التوحیدی. ترجمه علی شیروانی. تهران: الزهرا.
ـــــــ. (1373). قرآن در اسلام. تهران: دار الکتب الاسلامیه.
ـــــــ. (1382). شیعه: مذاکرات و مکاتبات پرفسور هنری کربن با علامه سیدمحمدحسین طباطبایی. تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
ـــــــ. (1389). بررسیهای اسلامی. بهکوشش سیدهادی خسروشاهی. جلد 1. قم: بوستان کتاب.
ـــــــ. (1417ق). المیزان فی تفسیر القرآن. بیروت: اعلمی.
ـــــــ. (1428ق). بدایة الحکمة. قم: موسسه نشر اسلامی.
علیزمانی، امیرعباس (1386). سخن گفتن از خدا. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
فنایی اشکوری، محمد (1374). معرفتشناسی دینی. قم: انتشارات برگ.
قدردان قراملکی، محمدحسن (1381). «زبان قرآن از منظر علامه طباطبایی». قبسات. ش25. ص78ـ65.
کنی، آنتونی (1377). آکوئیناس. ترجمه حسن موفقی و فاطمه زیباکلام. هرمزگان: دانشگاه هرمزگان.
لئوجی، الدرز (1388). الهیات فلسفی توماس آکوئیناس. ترجمه شهاب الدین عباسی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
محمدرضایی، محمد و همکاران (1393). «علامه طباطبایی و زبان نمادین و انشایی در قرآن». پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن. ش34. ص114ـ93.
محمدرضایی، محمد و همکاران (1392). «بررسی نظریه تمثیل در زبان دین از منظر علامه طباطبایی و توماس آکویناس». کلام اسلامی. ش88. ص107ـ95.
معرفت، محمدهادی (1376). «تأویل از دیدگاه علامه طباطبایی». پژوهشهای قرآنی. ش9 و10. 93ـ54.
نیلساز، نصرت و همکاران (1394). «معناشناسی زبان قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی در تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن». پژوهشنامه معارف قرآنی. ش21. ص161ـ143.
هیک، جان (1381). فلسفه دین. ترجمه بهزاد سالکی. تهران: الهدی.
Aquinas, Thomas (1991). The Summa Contra Gentiles. USA: University of Notre Dome Press.