قرآن کریم (۱۳۸۰). محیالدین الهی قمشهای. تهران: پیام آزادی.
کتاب مقدس (۲۰۰۲ م.). چاپ سوم. USA. انجمن بینالمللی کتاب مقدس.
آلدرز، لئوجی (1381). الهیات فلسفی توماس آکویناس. شهاب عباسی. چاپ دوم. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
افراسیابپور، علیاکبر (۱۳۹۲). «نظریه خلق از عدم در حکمت متعالیه». خردنامه صدرا، شماره ۷۲.
ایلخانی، محمد (1396). تاریخ فلسفه در قرونوسطی و رنسانس. چاپ دهم. قم: فرهنگ.
جوادی آملی، عبدالله (1389). شرح حکمت متعالیه: رحیق مختوم. حمید پارسانیا. بخش پنجم. ج۲. قم: اسرا.
ــــــــــــــــ (1383). تفسیر موضوعی، توحید در قرآن. قم: مرکز نشر اسراء.
حسنزاده، صالح (1389). «بحث خلقت در حکمت اسلامی و مسیحی». فصلنامه آفاق دین، شماره 1، تابستان.
دهباشی، مهدی (1386). ملاصدرا و وایتهد پژوهشی تطبیقی در هستیشناسی و شناختشناسی، تهران: علم.
ــــــــــــــــ (1396). پژوهشی تطبیقی در هستیشناسی و شناختشناسی ملاصدرا و وایتهد. قم: اشراق.
ــــــــــــــــ (1390). فرهنگ جامع اصطلاحات فلسفی، دوسویه. ایلام: ریسمان.
زارعی، مهدی و رحیمیان، سعید (1389). «مقایسه دیدگاه توماس آکوئینی و ملاصدرا در باب حدوث یا قدم عالم». مجله علمی پژوهشی متافیزیک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی _ دانشگاه اصفهان، دوره جدید. سال دوم، شماره 7 و 8، پاییز و زمستان، صص 93-118.
ژیلسون، اتین (1371). عقل و وحی در قرون وسطی. شهرام پازوکی. چاپ دوم. تهران: گروس.
سیدهاشمی، سیدمحمد اسماعیل (1390). آفرینش و ابعاد فلسفی آن در الهیات اسلامی و مسیحی. چاپ اول. قم: بوستان کتاب.
سیدهاشمی، سیدمحمداسماعیل و ذبیحی، محمد (1387). «بررسی حدوث و قدم جهان از منظر دو فیلسوف الهی ابنسینا و توماس آکوئینی». پژوهشهای فلسفی- کلامی، شماره 38، صص۱۰۹- ۱۳۱.
شیرازی، صدرالدین محمد بن قوام (ملاصدرا) (۱۴۰۳). المشاعر. فاتن مجد. بیروت: دارالتاریخ العربی.
ــــــــــــــــ (۱۳۴۱). العرشیه. تصحیح و ترجمۀ غلامحسین آهنی. تهران: مولی.
ــــــــــــــــ (۱۳۷۸). رساله حدوث العالم. چاپ اول. سیدحسین موسویان به اشراف سیدمحمد خامنهای. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
ــــــــــــــــ (۱۳۸۲). الشواهد الربوبیه فی المناهج السلوکیه. سیدمصطفی محقق داماد. تهران: بنیاد حکمت صدرا.
ــــــــــــــــ (1981). الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه العقلیه. قم: المکتبه المصطفویه.
قطبالدین شیرازی (۱۳۱۷–۱۳۲۰). دره التاج لغره الدباج (بخش نخستین). سیدمحمد مشکوه. چاپ اول. تهران: چاپخانه مجلس.
کلینی، یعقوب (1420). اصول الکافی. بیروت.
مفتاح، احمدرضا (۱۳۹۱). «مفهوم ایمان کاتولیک با تکیه بر آرای آگوستین و آکویناس». فصلنامه پژوهشهای فلسفی کلامی. دانشگاه قم، سال سیزدهم، شماره سوم، شماره ۵۱، صص۲۲۹-۲۵۰.
واعظ جوادی، اسماعیل (۱۳۴۷). حدوث و قدم. تهران: دانشگاه تهران، مجموعه پایاننامهها.
Aquinas, Tomas (1995). Summacontra gentiles. Translated with an introduction and notes by ANTON C. PEGIC, F.R.S.C. London/; University of NoterDame
Davies, Brian (2016). AquinasThomas, Summa Contra Gentiles, A Guide and Commentary. @oxford university press, www.http// novinlib.com
Davies, Brian; Aquinas, Thomas (2014). Summa Theologiae a Guide and Commentary. Oxford Univercity Press, www.http// novinlib.com
Outler, Albert C. (BiTa). Augustine, Confessions Newly translated and edited by., Ph. D, D.D. Professor of Theology Perkins School of Theology Southern Methodist University: www.http// novinlib.com.
Webster, Merriam (1988). Definition of ex nihilio former Out of Nothing, Creation ex nihilio.
Merriam Webster since1828/Dictionary.
http://ww.merriam_webster.com