درزی، راحله؛ آیتاللهی، حمیدرضا؛ سعیدی مهر محمد (۱۳۹۶). «بازخوانی نظریه ملاصدرا درباره تأثیر مزاج، خلقیات و کیفیات نفسانی بر فاعلیت نفس». حکمت اسلامی، ۱۵ (۴)، صص ۳۳-۵۸.
رضائیان، علی (1381). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت.
سلمان ماهینی، سکینه؛ قراملکی احد، فرامرز (۱۳۹۴). «دلالتهای تربیتی مفهوم قرآنی «شاکله» بر اساس رهیافت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان». علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، ۴(۳)، صص ۳۵-۵۸.
طباطبایی، محمدحسین (1387). ترجمه و شرح نهایه الحکمه. ترجمه علی شیروانی. جلد 2. قم: بوستان کتاب.
ـــــــــــــ (1364). اصول فلسفه و روش رئالیسم. مقدمه و پاورقی مرتضی مطهری. جلد 2. تهران: انتشارات صدرا.
ـــــــــــــ (1374). تفسیر المیزان. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. جلد 2. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. دفتر انتشارات اسلامی.
ـــــــــــــ (1374). تفسیر المیزان. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. جلد 6. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. دفتر انتشارات اسلامی.
ـــــــــــــ (1374). تفسیر المیزان. ترجمه
محمدباقر موسوی همدانی. جلد 8. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. دفتر انتشارات اسلامی.
ـــــــــــــ (1374). تفسیر المیزان. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. جلد 17. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. دفتر انتشارات اسلامی.
ـــــــــــــ (1385). مجموعه رسائل العلامه الطباطبایی. محقق صباح ربیعی. قم: انتشارات باقیات.
ـــــــــــــ (1388). بررسیهای اسلامی. به کوشش سید هادی خسروشاهی. قم: بوستان کتاب.
کیاشمشکی، ابوالفضل (۱۳۹۶). «فلسفه عمل با نگاهی به دیدگاه علامه طباطبایی در رساله «المنامات و النبوات». قبسات، ۸۳ (۲۲)، صص ۱۰۵-۱۲۴.
مطهری، مرتضی (1384). مجموعه آثار. جلد 13. تهران: انتشارات صدرا.
نفیسی، علیرضا (۱۳۹۵). درآمدی بر مدیریت سیاستهای تغییر رفتار. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
نوری، نجیبالله (۱۳۹۶). «عوامل و ساختار انگیزش رفتار انسان در اندیشه علامه طباطبابی». روانشناسی و دین، ۴۰ (۱۰)، صص ۵-۲۲.
یوسفی، محمدتقی (1393). درسنامۀ علم النفس فلسفی. تهران: انتشارات سمت.
Ajzen, I. (1991). "The theory of Planned Behaviour". Organizational behavior and human Decision Processes, vol. 50, No. 2, pp 179-211.
Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory. New Jersey, US: Prentice-Hall.
Donovan, Robert J.; Henley, Nadine (2010). Principles and practice of social marketing. An international perspective / Rob Donovan and Nadine Henley. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Lee, Nancy (2018). Policymaking for citizen behavior change. A social marketing approach. New York: Routledge Taylor & Francis Group.
Locke, E. A. & Latham, G. P. (2002). "Building a Practically Useful Theory of Goal Setting and Task Motivation: A 35-Year Odyssey". American Psychologist, 57(9), 705-717.
Michie, S.; Van Stralen, M. M. & West, R. (2011). "The behaviour change wheel: a new method for characterising and designing behaviour change interventions". Implementation Science, 6:42.
Ruggeri, Kai (2018). Behavioral Insights for Public Policy. Concepts and Cases. Milton: Routledge. Available online at
Smith, Kevin, B.; Larimer, Christopher W. (2009). The public policy theory primer. Boulder CO: Westview Press.
Susan Michie, Rona Campbell, Jamie Brown (2014). Robert West and Heather Gainforth ABC of Behaviour Change Theories.
Thaler, Richard H.; Sunstein, Cass R. (2009). Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness / Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein. Revised and expanded edition. New York: Penguin Books.