ابراهیمی دینانی، غلامحسین (1364).
شعاع اندیشه و شهود در فلسفۀ سهروردی. چاپ اول. انتشارات حکمت.##ابنسینا، حسین ابن عبداللّه (1404 ق).
الشفاء (الالهیّات). به تصحیح سعید زاید. قم: مکتبة آیةاللّه المرعشی.##ارسطو (1385 ش).
متافیزیک. ترجمۀ شرفالدّین خراسانی. چاپ چهارم. تهران: انتشارات حکمت.##الفارابی، ابونصر (1405 ق).
الجمع بین الرأی الحکیمین. چاپ دوم. تهران: انتشارات الزّهراء.##المحقق الدوانی (1381).
سبع رسائل. تقدیم تحقیق و تعلیق از دکتر تویسرکانى. چاپ اول. تهران: میراث مکتوب.##پولاک، جان [و دیگران] (1386).
نظریههای امروزی شناخت. ترجمۀ علی حقّی. چاپ دوم. قم: مؤسسۀ بوستان کتاب.##رهبر، حسن و قاسم کاکایی (1391). «محدوده و قلمرو معرفت در نظام معرفتشناسی حکمت متعالیه و فیلسوفان دکارتی».
فصلنامۀ معرفت فلسفی. س 9. ش 3. صص 100-77.##ـــــــــ (1392). «کدام نوع معرفت موضوع تحلیل فلسفی است؟: تحلیل معرفتشناسی فلسفی و چالشهای آن».
ماهنامۀ معرفت، ش 188. صص 74-57.##ـــــــــ (1392). «امکان معرفت و چیستی آن در معرفتشناسی فیلسوفان صدرایی و کارتزینها».
فصلنامۀ معرفت فلسفی. س 10. ش 4. صص 66-39.##رهبر، حسن و سعید رحیمیان (1388). «معرفتشناسی در نظام فلسفی دکارت و سهروردی
».
فصلنامۀ تأملات فلسفی. س 1. ش 4. صص 25-7.##سبزواری، ملّاهادی (1379-1369).
شرح منظومه. پنج جلدی. تصحیح حسنزاده آملی و تحقیق مسعود طالبی. چاپ اوّل. تهران: نشر ناب.##سهروردی، شهابالدین (1372).
مجموعۀ مصنّفات. ج 2. به تصحیح و مقدمۀ هنری کربن. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی (پژوهشگاه).##ـــــــــ (1373).
مجموعۀ مصنّفات. ج 3. به تصحیح و مقدمۀ سیدحسین نصر. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.##ـــــــــ (1373 ش).
حکمةالاشراق. به تصحیح هانرى کربن (این کتاب در ضمن مصنفات شیخ اشراق چاپ شده است). چاپ دوم. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.##ـــــــــ (1375).
مجموعۀ مصنّفات. چهار جلد. ج 2. تصحیح و مقدمة هانری کربن و سیدحسین نصر و نجفقلی حبیبی. چاپ دوم. تهران. مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.##ـــــــــ (1414 ق).
هیاکل النور (ثلاث رسائل). به تحقیق سید احمد توسرکانی. آستان مقدس رضوی.##شریفی، احمدحسین (1386). «موصوف صدق در نظریۀ مطابقت».
معرفت فلسفی. ش 3. صص 126-73.##شمس، منصور (1387).
آشنایی با معرفتشناسی. چاپ دوم. تهران: طرح نو.##شهرزوری، شمسالدین (1372ش).
شرح حکمةالاشراق. مقدمه و تحقیق از حسین ضیائى تربتی. چاپ اوّل. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.##شیرازی، قطبالدین (1383 ش).
شرح حکمةالاشراق. به اهتمام عبدالله نورانى و مهدى محقق. چاپ اوّل. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.##صدرالمتألهین، محمد ابن ابراهیم (1362 ش).
اللمعات المشرقیّة فی فنون المنطقیّة. تصحیح مشکاةالدینی. چاپ اوّل. تهران: انتشارات آگاه.##ـــــــــ (1363).
مفاتیح الغیب. چاپ اوّل، تهران: مؤسسۀ تحقیقات فرهنگی.##ـــــــــ (1981 م).
الحکمة المتعالیه فی الاسفار العقلیّة الاربعة. 9 جلد. چاپ چهارم. بیروت: دارالاحیاء التّراث.##ضیایی، حسین (1384).
معرفت و اشراق در اندیشۀ سهروردی. چاپ اول. ترجمۀ سیما نوربخش. تهران: نشر و پژوهش فرزاندوز.##ـــــــــ (8/12/1388). «سهروردی و احیای آزادی و اندیشه».
www.farheekhtegan.ir.##طباطبایی، محمدحسین (1383).
نهایةالحکمة. ترجمۀ علی شیروانی. ج 1. چاپ ششم. تهران: انتشارات الزهراء.##ـــــــــ (1384).
نهایةالحکمة. ترجمۀ علی شیروانی. ج 3. چاپ ششم. قم: انتشارات بوستان کتاب.##عارفی، عباس (1379). «چالشی در بدیهیّات».
مجلۀ ذهن. ش 4. صص 58-3.##غفاری، سید محمّد خالد (1380).
فرهنگ اصطلاحات آثار شیخ اشراق. چاپ اوّل. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.##گری لینگ، ای سی. و دیگران (1380).
نگرشهای نوین در فلسفه. ترجمۀ یوسف دانشور. قم: طه دانشگاه قم.##محمدزاده، رضا (1382). «نظریۀ معرفت».
اندیشۀ حوزه. ش 41 و 42. صص 108-58.##مطهری، مرتضی (1369).
شرح مبسوط منظومه. چاپ ششم. تهران: انتشارات حکمت.##مظفّر، محمدرضا (1378).
المنطق، ترجمۀ علی شیروانی. ج 1. چاپ هشتم. قم: مؤسسۀ انتشارات دارالعلم.##هاملین، دیوید. و. (1374).
تاریخ معرفتشناسی. ترجمة شاپور اعتماد. چاپ اوّل. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.##Audi, Robert (1998).
Epistemology; a contemporary introduction to the theory of knowledge. London and New York: Routledge##Lehrer, Keith (1992).
Theory of Knowledge. London: Routledge.##Pundik, Amit (2006).
Epistemology & The Law of Evidence: Four Doubts about Alex Stein’s Foundations of Evidence Law.