قرآن کریم.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1360). المبدأ و المعاد. تهران: مؤسسه مطالعات اسلامى.
ـــــــ. (1371). المباحثات. قم: بیدار.
ـــــــ. (1375). الاشارات و التنبیهات. قم: نشر البلاغه.
ـــــــ. (1379). النجاة. تهران: دانشگاه تهران.
ـــــــ. (1404ق). الشفاء، الطبیعیات. قم: کتابخانه آیتالله مرعشى نجفى.
ابنمنظور، محمد بن مکرم (1414ق). لسان العرب. بیروت: دار صادر.
تفتازانى، سعدالدین (1409ق). شرح المقاصد. قم: الشریف الرضی.
حلی، حسن بن یوسف (1382). کشف المراد. قم. مؤسسه امام صادق (ع).
خادمی، عینالله؛ حامدی، مرتضی (1391). «رابطه تجرد خیال با لذایذ و آلام اخروی در حکمت متعالیه». اندیشه نوین دینی. ش31. ص62ـ41.
رزمگیر، میثم؛ انتظام، سیدمحمد (1392). «قوه خیال و ادراک خیالی از دیدگاه ابنسینا و سهروردی». معرفت فلسفی. ش42. ص48ـ27.
سهروردی، شهابالدین (1372). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
فنی اصل، عباس (1390). «بدن اخروی از دیدگاه صدرالمتألهین». اندیشه نوین دینی. ش25. ص136ـ115.
کاوندی، سحر (1387). «خیال و صور خیالی در دو مکتب سینوی و اشراقی.» حکمت سینوی. ش39. ص81ـ63.
ملاصدرا، محمد بن ابراهیم (1302ق). مجموعه الرسائل التسعة. قم: مصطفوی.
ـــــــ. (1354). المبدأ و المعاد. تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.
ـــــــ. (1361). الحکمة العرشیة. تهران: مولی.
ـــــــ. (1363). مفاتیح الغیب. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
ـــــــ. (1366). تفسیر القرآن الکریم. قم: بیدار.
ـــــــ. (1381). شرح زاد المسافر. قم: بوستان کتاب.
ـــــــ. (1417ق). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة. بههمراه تعلیقات ملاهادی سبزواری. بیروت: مؤسسة التاریخ العربی.
ـــــــ. (1420ق). مجموعه رسائل فلسفی صدرالمتألهین. تهران: حکمت.
ـــــــ. (1425ق). الحاشیة على الإلهیات الشفاء. قم: بیدار
ـــــــ. (1981م). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
یزدانی، عباس (1390). «مقایسه دیدگاه ابنسینا و ملاصدرا در مورد تجرد قوه خیال و ارتباط آن با معاد جسمانی». الهیات تطبیقی. ش6. ص108ـ95.